مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 خرداد 1401 ساعت 23:172022-06-17سياسي

جهان متفاوت کتابخوان ها| عماد افروغ: مردم ما می گویند کتاب بخوانیم که چه بشود؟!


یکی از عواملی که مردم ما را از خواندن کتاب بالاخص کتب اندیشه ای بازداشته، این تصور است که خواندن این دست کتاب ها در زندگی روزمره آنان فایده و منفعتی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، ضعف و فقدان قدرت اندیشه و تفکر در موضوعات مختلف جامعه ما را بر آن داشت تا با عماد افروغ، استاد دانشگاه و جامعه شناس در باب چرایی دوری مردم از فضای جدی فکری و اندیشه ای گپی بزنیم که در ادامه بخش هایی از این گفت وگو را می خوانید.

  محتوای آثار موجود از لحاظ کیفی ضعیف هستند عماد افروغ در ابتدا گفت: مسأله سوق دادن جامعه به سمت کتاب و مطالعه آثار جدی و در پی آن تقویت فرایند تفکر و اندیشه در عرصه های مختلف یکی از اساسی ترین موضوعات و دغدغه های حال حاضر جامعه است.

ما باید در وهله اول ضعف های موجود در این مسأله را بپذیریم و به دنبال توجیه سازی و بهانه تراشی برای آن نباشیم؛ بلکه با پذیرش واقعیت و ریشه یابی آن به سمت آسیب شناسی و ترمیم نقایص برویم.

بی توجهی به آثار عمیق و نداشتن علم کافی در مورد مسائل از مشکلات اصلی جامعه ماست.

فارغ از اینکه از لحاظ کمّی و آمار سرانه مطالعه، کتابخوانی ما در چه وضعیتی قرار داد ـ که باید گفت نسبت به قبل دچار افت شده است ـ از لحاظ کیفی هم اقبال به آثار محتوایی، بالاخص در باب مسائل جدی و مهم فکریِ مورد نیاز جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان متفاوت کتابخوان ها| عماد افروغ: مردم ما می گویند کتاب بخوانیم که چه بشود؟!

جهان متفاوت کتابخوان ها| عماد افروغ: مردم ما می گویند کتاب بخوانیم که چه بشود؟!